Åbybadet+ Östra sjukhus

Igår var jag på Åbybadet med Aline, Alana, Patricia, Arlie,Patrick och Jonathan och massa fler!
Det var verkligen kul..
Tills jag skulle ta mig upp ur bassängen.
Jag fick ett dåligt grepp om stegen och jag hörde ett knak. Mitt vänstra ringfinger hade gått ur led.
Det gjorde så jäkla ont att jag fick panik mitt i vattnet ! Men som tur var var vattnet ganska grunt där.
Jag åkte till Östra Sjukhuset och fick smärtstillande, läkarna undersökte mitt finger och jag fick röntgas.
Jag jämförde mitt vänstra ringfinger med mitt högra. Det var helt snett och man såg verkligen att det det lutade åt fel håll. Läkaren (som var jätteduktig) sa att om man inte gjorde något åt det nu fanns det en risk att det skulle vara snett hela livet. Jag ville såklart inte ta den risken så jag fick 4 sprutor på vardera sida av ringfingret.
Sedan var det helt bedövat. Trodde jag.Det hon skulle göra härnäst var att.. vrida/knäcka tillbaks fingret som det var innan. Trots 4 sprutor kändes det som att jag skulle dö. Kan inte tänka på senaste gången jag kände en sådan smärta. Men det blev i allafall bra och fingret satt på rätt plats. Sedan lindades gips på armen och jag fick gå hem. Efter 5 timmar.


Thumbs up!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0